5 דברים שיש לשים לב אליהם בעת שימוש בבינה מלאכותית ליצירת תוכן

עדכון אחרון אוגוסט 2024

יצירת תוכן בעזרת בינה מלאכותית AI הפכה לפופולרית יותר ויותר בשל יעילותה ויכולותיה. עם זאת, חשוב להיות זהירים וקשובים למספר גורמים כדי להבטיח שהתוכן לא רק יראה טוב, אלא יהיה אמין ויעלה בקנה אחד עם קול המותג שלכם. ריכזנו 5 המלצות וכללי אצבע לשימוש יעיל ונכון בבינה מלאכותית ביצירת תוכן.

כיצד להבטיח את אמינות התוכן שיצרנו באמצעות בינה מלאכותית?

יצירת תוכן באמצעות ai מייעלת מאד את העבודה עבור כותבי ויוצרי תוכן. בין אם אתם משתמשים ב-ChatGPT, Gemeni  או כלים אחרים כמו פולי שיוצרת תוכן באמצעות בינה מלאכותית בעברית, אתם תקבלו יצירת תוכן כתובה בתוך פחות מדקה. זה מאד מייעל את העבודה, אבל נשאלת השאלה ההאם אפשר לסמוך בעיניים עצומות על התוצאה המתקבלת? התשובה היא, כמעט. רצוי לבצע אימות לגבי עובדות המתקבלות, שלא אתם סיפקתם מראש. למשל, נניח שאתם כותבים עבודה אקדמית על ההיסטוריה של התפתחות הכדורגל באנגליה. כלי הבינה המלאכותית שואבים מידע ממקורות רבים, לפעמים יש כאלו המכילים מידע מוטעה. הטייה אחרת יכולה לנבוע מכך שישנם נתונים שלא נאספו עד לשנים האחרונות.

זכרו: ה-Generative AI הטכנולוגיה המאפשרת יצירת תוכן באמצעות בינה מלאכותית נמצאית בשנותיה הראשונות והיא תשתפר. לכן כדאי תמיד לבצע בדיקת עובדות על מנת לאמת אותן. בנוסף, תנו משוב חיובי או שלילי בהתאם לתוצאות על מנת לעזור לכלי הבינה המלאכותית להשתפר.

כיצד ניתן לשמור על המגע האנושי ביצירת תוכן בינה מלאכותית?

יצירת תוכן על ידי AI חוסכת זמן ומאמץ ביצירת תוכן ומאפשרת לכם לכתוב כמות גדולה יותר של טקסטים בזמן קצר, אבל טקסטים שנוצרו על ידי בינה מלאכותית בעברית, באנגלית או בכל שפה אחרת, נכתבים למעשה בההתאם לתבניות מקובלות. לצורך העניין, פוסט באינסטגרם יהיה קצר יחסית, עם אימוג׳ים עם רווח כל שתיים או שלוש שורות. צריך לשים לב שהטקסט שנוצר תואם את אופי הכתיבה שלכם ואת ה-DNA של העסק או המותג עבורו אתם כותבים. בנוסף, באופן אירוני למדי, במקומות כמו מוסדות אקדמים וכדומה, שרוצים למנוע מצב שעבודה שלמה תיכתב רק על ידי בינה מלאכותית, ללא תרומה מצד מי שמגיש את העבודה, נעזרים בכלי AI כדי לאתר עבודות שנכתבו על ידי כלי בינה מלאכותית…

זכרו: השימוש בבינה מלאכותית ליצירת תוכן נועד לשפר את היצירתיות האנושית, לא להחליף אותה. מומלץ לקרוא את התוצרים המתקבלים כדי לוודא שיש שם את הטאץ׳ האישי התואם את הקול והסגנון שלכם. כך תבטיחו שהתוכן יהיה בעל ערך עבור קהל היעד תוך שמירה על אותנטיות. לאורך זמן כלי בינה מלאכותית יכולים ללמוד את הסגנון האישי שלכם ולכתוב על פיו, אולם שימו לב לסעיף הבא.

איך יוצרים ביעילות תוכן איכותי באמצעות AI?

כאשר אתם מתכוונים ליצור תוכן באמצעות בינה מלאכותית יש נטייה להיות תמציתיים. אם אתם נותנים הוראה קצרה, לדוגמה, ״כתוב בלוג בנושא טעינת סמארטפונים״, המנעד הרחב בנושא יותיר לבינה המלאכותית להחליט כיצד לכתוב ומה יכנס לבלוג. לעומת זאת, אם תפרטו מלכחתילה אלו נושאים אתם רוצים שיופיעו, ה-AI יצור את התוכן בהתאם. אם למשיך את הדוגמה הקודמת: ״כתוב בלוג בנושא טעינת סמארטפונים. כלול פיסקה אודות מטענים מהירים, פיסקה נוספת על מטענים אלחוטיים ופיסקה על מטענים ניידים״, הרי שכאן ניתן לראות שביקשנו לכלול מידע שכלל לא בטוח שהיה מופיע בתוצר הסופי, לולא מתן הוראה ספציפית. לכן, כדאי להקדיש מחשבה במתן ההוראות. לכתוב בקשות מפורשות ולוודא שאין יותר מדרך אחת לפרש את המשפט. כמו-כן, אם אפשר הוסיפו מידע שיש לכם כמו למשל לצרף מקור מידע או מסמך ולבקש מכלי הבינה המלאכותית שייעזר במידע בעת כתיבת התוכן.

זכרו: מתן הוראות מדוייקות עם הכוונה למקורות מידע יבטיחו תוצאות טובות יותר ויחסכו לכם זמן ונסיונות לשפר את התוכן.  

האם אפשר להסתמך על כלי בינה מלאכותית בחינם?

כן, אבל… כולנו נעדיף ובצדק להעזר לרוב בכלי יצירת תוכן AI חינמי על פני אחר בתשלום. אם למשל, תנסו את ChatGPT בעברית או כלי אחר ליצירת תוכן באמצעות בינה מלאכותית בחינם תגלו שהתוצאות המתקבלות כלל לא רעות, אבל לרוב אתם מסתמכים על כלים בסיסיים, לא של הדור המתקדם ביותר ולכן התוצאה המתקבלת עלולה להיות יותר ״רובוטית״ לעומת הסגנון שלכם. בנוסף, זכויות השימוש עבור התוצרים עלולים להיות סגורים בגירסה החינמית ולא תוכלו להשתמש בהם בפרסומים.

מצד שני, מנוי בתשלום לכלי יצירת תוכן, יכול להתברר כמשתלם במיוחד, שכן בינה מלאכותית יודעת ליצור תוכן מבלי להעתיק או להפר זכויות יוצרים על יצירות קודמות. אצלנו בפולי יצירת תוכן באמצעות בינה מלאכותית בעברית, מנוי בתשלום יבטיח שתוכלו ליצור טקסטים, תמונות ומנגינות ולהשתמש ביצירות התוכן ללא הגבלה.

זכרו: יצירת תוכן עם בינה מלאכותית בחינם בהחלט אפשרית ועובדת. אולם כדי להבטיח את התוצאות הטובות ביותר וזכויות שימוש מלאות בין אם אתם כתובים טקסטים, יוצרים תמונות AI, יוצרים מגנינות או כמובן את כל השלושה, מנוי יהיה הדבר המשתלם בטווח הארוך.

כיצד להבטיח כתיבת תוכן AI איכותית בעברית?

כאשר יוצרים תוכן באמצעות בינה מלאכותית בעברית, אנו רוצים להבטיח מבנה תחבירי ודקדוקי טובים וכן, תלוי באופי הטקסט, גם להשתמש בטרמינולוגיה נכונה או בסלנג. לכן, כדאי מראש לבחור את כלי יצירת תוכן AI`בעברית, כלומר אחד שהוא יעודי לשפה ולא רק כזה התומך בעברית. זה חשוב, כי מדובר במערכות לומדות וככל שהן עוסקות רק בשפה העברית, כך הן נותנות עם הזמן תוצאות משופרות.

לסיכום

בינה מלאכותית יכולה לחסוך זמן ומאמץ בכתיב טקסטים וביצירת תמונות AI וביצירת מוזיקה. הרשתות החברתיות על גווניהן מקדמים יצירה אישית וכלי AI יכולים לסייע ביעילות רבה. אולם, חשוב לשמור על האותנטיות והאמירה האישית ולכן מומלץ להשתמש בבינה מלאכותית כדי לשפר את חוויית היצירה האנושית ולא ככזו המחליפה אותה. ודאו כי אתם משתמשים בכלים המתאימים לצורכי השפה והתוכן אותו אתם מבקשים ליצור.

המאמר נכתב על ידי פולי ובעריכת הצוות

נסו את פולי עכשיו

רוצים לראות את פולי בפעולה?

הצטרפו לאלפי לקוחות שכבר חוסכים למעלה מ-6 שעות שבועיות של יצירת תוכן על ידי שימוש בפולי