איך לכתוב תיאור מוצר ולמה כדאי להיעזר בבינה מלאכותית?

עדכון אחרון ספטמבר 2024

תיאור מוצר טוב הוא המפתח למשיכת לקוחות פוטנציאליים והגדלת המכירות. כאשר אנו מדברים על מוצר שנמכר און ליין, לרוב התמונה היא זו שמושכת את תשומת הלב הראשונית. הטקסט המלווה המתאר את המוצר שבתמונה יכול להיות האקס פקטור שיסגור מכירה. אז איך כותבים תיאור מוצר? האם עליו להיות תמציתי? ספויילר כן ולא! ואיך אפשר לתת את כל המידע, בלי לאבד את הקורא? בחלק הראשון ניגע בעקרונות החשובים בכתיבת תיאור מוצר ובחלק השני נסביר איך להיעזר בכלים ליצירת תוכן AI כמו פולי היוצר טקסטים, תמונות ומנגינות באמצעות בינה מלאכותית בעברית.

אפיון המוצר טרם כתיבת התיאור

השלב הזה חשוב טרם הכתיבה בפועל של תיאור המוצר, גם אם יש לכם קו של מוצרים דומים. לא כל שכן, אם יש לכם פורטפוליו מוצרים מעולמות שונים. בשלב הזה מומלץ לערוך רשימה ובה:

  • יתרונות המוצר: הפירוט יסייע לכם בתהליך הכתיבה להדגיש עבור הקורא את הנקודות החיוביות והיתרונות במוצר המסויים.
  • מורכבות המוצר: מוצר פשוט, כמו למשל חולצה, אינו מצריך פירוט רב מכיוון שמדובר בפריט אופנה, מוצר פשוט שהתמונה מספרת את רוב הסיפור. בקצה השני נמצאים מוצרים, המצריכים תיאור מפורט. כמו למשל, מחשבים. אנשים רוצים לדעת על הדגם הספיציפי, איזה מעבד יש לו, איזה כרטיס מסך, כמה זיכרון RAM, מה נפח הסוללה ואורך הזמן בין טעינה לטעינה וכדומה. ישנם מוצרים שאין להם פיצ׳רים מורכבים ועדיין יש חשיבות לפרט בעניינם לטובת הלקוחות כמו למשל מזרק הדלק לרכב שבתמונה.

אמנם מדובר במוצר לכאורה פשוט, אבל בנוסף לצורך להדגיש את יתרונותיו, יש חשיבות לאילו דגמי מכוניות הוא מתאים ובין אילו שנים, האם לרכבי בנזין או סולר. האם מדובר במוצר מקור או גנרי, האם יש אחריות יצרן על המוצר וכדומה. לכן, כדאי לתת את הדעת על מאפייני המוצר ויתרונותיו לפני שלב הכתיבה.

כתיבת תיאור מוצר: מתן מידע והבלטת יתרונות

לקוחות הרוכשים באינטרנט, בין אם באתרי מרקטפלייס כמו Amazon, AliExpress, Temu ואחרים או חנויות מקוונות ייעודיות יגללו ויסרקו לפי התמונה ושם המוצר. אם הם יקראו את תיאור המוצר, זה השלב בו הם מגלים בו התעניינות מוגברת ולכן צריך לשאוף שהטקסט יהיה תמציתי אם כי מספק מידע רלוונטי וכמובן שידגיש את יתרונות המוצר המוצע. לכן, כאשר אתם ניגשים בפועל לכתוב את תיאור המוצר היעזרו באפיון שערכתם, על מנת להדגיש את התכונות החשובות של המוצר ובראשן, מאפיינים ייחודיים ככל שיהיו. בנוסף, חשוב להדגיש את יתרונות המוצר, כי אלו ייצרו לו בולטות. אנו רוצים שלקוחות פוטנציאליים יבינו בקלות מהו המוצר שהם בוחנים ושהתיאור ישכנע אותם לרכוש את המוצר, אלא שכאן גם טמונה הסכנה. אנחנו רוצים למנוע מצב של אכזבה מהמוצר ותסכול אצל הלקוח שיובילו להחזרת המוצר. לכן, יש לספק מידע חשוב, אמין ותמציתי. הדברים נכונים גם ליתרונות המוצר, לבחור את החשובים ביותר ובעיקר לשמור על אמינות.

טון, שפה ומילות מפתח

שפת הכתיבה נגזרת מאופי החנות והמוכרים, פורטפוליו המוצרים וכמובן קהל הקונים. למשל, בדוגמה של יחידת הזרקת הדלק, נשתדל להשתמש בשפה יחסית פשוטה ולהיות אינפורמטיביים וקורקטיים. אנו נימנע ממילות סלנג, למעט אולי אלו הקשורים לעולם מכונאות הרכב, אספני רכבים המבצעים תיקונים ושיפוצים באופן עצמאי. לעומת זאת, אם מדובר בפריט אופנה לנוער, נשקול שפה יומיומית המשלבת מילות סלנג הנכונות לקבוצת הגיל וקהל היעד.

בתיאור המוצר כדאי עד כמה שניתן להשתמש במילות מפתח הנוגעות למוצר, למאפייניו וכן לאופן החיפוש שלו ברשתות כחלק מהקידום בפלטפורמת המכירה וכן במנועי החיפוש.

לשקול לשלב המלצות

אם יש לכם לקוחות שנהנו מחוויית רכישה ושימוש טובים כדאי להציג אותם. שימו לב שההמלצות תהיינה אותנטיות ולא  בסגנון: ״הביקורות מהללות״, אלא המלצה המבליטה את הערך שהמוצר נתן ללקוח המסויים.

יתרונות השימוש בבינה מלאכותית בכתיבת תיאור מוצר

אם הגעתם עד כאן ושלב הכתיבה נראה לכם מסובך, זה בדיוק הנקודה בה כלים לכתיבה ויצירת תוכן באמצעות AI כמו פולי, יכולים לבוא לעזרתכם:

  1. מילות מפתח: על מנת לזהות טוב את מילות המפתח והשאילתות הרלוונטיות, אתם יכולים להריץ בדיקה במערכת בינה מלאכותית ולקבל תוצאות במהירות.
  2. פורמט וסדר: לא תמיד קל לקחת את כל מאפייני המוצר ויתרונותיו ולהוציא ממנו תיאור מוצר תמציתי טוב ולכן כדאי לתת לבינה מלאכותית לבצע את מלאכת הכתיבה ואחר-כך לשכתב ולתקן לפי הצורך
  3. יעילות ומהירות: אחד היתרונות העיקריים של שימוש בכלי ליצירת תוכן כמו פולי הוא היכולת לייצר תוכן במהירות. במקום להשקיע שעות בניסוחים ומחיקות, ניתן לתת הנחיות עם טקסט בוסרי ולקבל בתוך שניות תיאור מוצר.
  4. שפה וטון: בנוסף לניסוחים מתאימים, כאשר מנחים כלי AI לגבי הטון הרצוי, קבוצת הגיל של קהל היעד, הם ידעו לשלב מונחים וסלנג בהתאם. אם למשל תרצו לנסח תיאור מוצר בעברית עבור חולצה לבני נוער, תוכלו לתת לפולי הנחייה לגבי קבוצת הגיל, באיזה משלב לשוני להשתמש ותקבלו תיאור מוצר עם סלנג ששגור בפי קבוצת הגיל הרלונטית. בין אם קול המותג שלך מקצועי, ידידותי או הומוריסטי, הבינה המלאכותית בעברית של פולי תדע ליצור את התוכן בהתאם.

לסיכום, כתיבת תיאור מוצר מצריכה תכנון מוקדם בהתאם למאפיינים היחודיים, היתרונות וקהל היעד, כאשר שימוש בכלים ליצירת תוכן כמו פולי AI יכולים לייצר לכם תיאורי מוצר איכותיים, מדוייקים ובזמן קצר מאד.

נסו את פולי עכשיו

רוצים לראות את פולי בפעולה?

הצטרפו לאלפי לקוחות שכבר חוסכים למעלה מ-6 שעות שבועיות של יצירת תוכן על ידי שימוש בפולי