כתיבת עבודות אקדמיות והכנת עבודות סמינריוניות עם פולי בינה מלאכותית בעברית

עדכון אחרון יולי 2024

סוף הסמסטר מתקרב, בין אם אתם סטודנטים או חוקרים באחת האוניברסיטאות או לומדים במסגרת המכללות ומרכזים אקדמאיים אחרים ובין שאתם כותבי תוכן אקדמי לפרנסתכם - התקופה הזאת עמוסה במיוחד. לוח המבחנים צפוף, הזמן דחוק ובנוסף, סביר שאתם נדרשים להגיש עבודות אקדמיות ובכלל זה גם סמינריונים, מה שרק מגדיל את העומס. החדשות הטובות הן, שכלים לכתיבת תוכן, באמצעות בינה מלאכותית בעברית, יסייעו לכם לצלוח את העבודה. במאמר הזה נדגים כיצד פולי יכול לסייע בכל שלבי הכנת העבודה.

המגבלה של כלים קיימים כמו ChatGPT

הכלים המצויים כיום לכתיבת תוכן בעזרת AI ובכלל זה גם לעבודות אקדמיות נותנים מענה מאד חלקי. לכאורה, קיימים כבר כלים שיכולים לסייע בכתיבה אקדמית, אלא שרובם מיועדים לשפה האנגלית ואינם נותנים מענה לכתיבת עבודות אקדמיות או עבודות סמינריון בעברית. ישנם כמובן הכלים המוכרים כמו ChatGPT ו-Gemini של Google שיכולים לעזור בכתיבת תוכן בעזרת ai ואף תומכים בשפה העברית ומנסים להקיף את כל הצרכים, אבל שם גם נעוצה המגבלה שלהם. הם יגזלו מכם זמן עבודה יקר, כי לכאורה אתם יכולים להקליד בקשה לכל סוגייה. הבעיה היא שצריך להקפיד לכתוב הוראה מאד מדוייקת, לעיתים צריך לחזור ולשכתב את ההוראה ולשנות אותה עד שמתקבלת תוצאה מתקבלת על הדעת. זה אולי טוב לטקסטים קצרים כמו ניסוח מחדש של טקסט או חיפוש מסויים, אבל לא בטוח שיעמדו באתגר עבודות אקדמיות. צריך לזכור כי כאשר ניגשים הלכה למעשה למלאכת כתיבה אקדמית ובכלל זה עבודה סמינריונית באמצעות בינה מלאכותית בעברית, הרי שיש סדר וכללים של מבנה עבודה שחייבים לשמור עליהם:

  1. כתיבת פרק מבוא
  2. כתיבת סקירה ספרותית
  3. הצגת שיטות המחקר
  4. הצגת ממצאים
  5. כתיבת פרק דיון
  6. כתיבת פרק סיכום
  7. כתיבת פרק ביבליוגרפיה

היתרון הגדול של פולי בכתיבה אקדמית באמצעות בינה מלאכותית

הממשק המובנה של פולי ליצירת תוכן של מבטיח עבודה יעילה על תוכן באמצעות בינה מלאכותית, תוכלו להיעזר בפלטפורמה לכל אורך שלבי המחקר וכתיבת העבודה. הממשק של פולי לא מציע רק שורת חיפוש או טקסט, אלא מציע הגדרות ומסננים שיסייעו לכם  ככותבי העבודה, למקד את ההוראה לבקשה הספציפית, בלי הצורך לשוב ולתת הוראה נוספת בכל פעם, ולפולי AI לתת את המענה המיטבי באופן מדוייק ויעיל.

שלבי העבודה עם פולי בכתיבת עבודה אקדמית

  1. כבר בפרק המבוא, כאשר אתם נדרשים לכתוב את הרקע לעבודה, תוך הצגת שאלת המחקר וההשערה, תוכלו לבחור בסוג התוכן ליצירה שאלת מחקר, ובכמה הגדרות פשוטות לקבל את הניסוח הרצוי.
  2. בחלק השני, בו אתם נדרשים לבצע סקירה ספרותית, כלומר להציג את התיאוריות הקיימות ומחקרים ומודלים למחקר שנעשו בעבר על הנושא, בחרו בסוג התוכן ליצירה סקירה ספרותית, לאחר מכן סמנו אקדמי באפשרות החיפוש באינטרנט. הגדירו את הסגנון המבוקש ואף מאגרי מידע ממוקדים אם נדרש, ולבסוף, ארגנו את התוצאות לפי הצורך. להרחבה על סקירה ספרותית עם פולי.
  3. בפרק שיטות המחקר, פולי יסייע לא רק בהגדרת האוכלוסייה הנדרשת למחקר, הוא יסייע הלכה למעשה בבניית כלי המחקר. למשל, אם בכוונתכם להשתמש בשאלונים במחקר, פולי יכול לסייע בניסוח השאלות. בסוג התוכן ליצירה בחרו שוב באפשרות של שאלת מחקר, הפעם בקשו מפולי לנסח שאלון תוך שאתם מציגים מהי שאלת המחקר עליה אתם מתבססים. לאחר שסיימתם תוכלו להעתיק את השאלות לפלטפורמה כמו Google Forms שתסייע לנחקרים למלא בקלות את השאלון ולכם לנתח את התוצאות.
  4. שלב הממצאים הוא החלק בו תציגו את תוצאות המחקר שעשיתם. בשלב הזה פולי יוכל לעזור בשכתוב ושיפור ניסוחים. בסוג התוכן ליצירה בחרו ניסוח מחדש/שכתוב. הקפידו שהטון יהיה אקדמי, שבצו את הטקסט ותנו לפולי לעבוד עבורכם על הניסוח.
  5. בפרק הדיון על הממצאים של המחקר, אתם תנתחו את התוצאות תוך הצגת הקשר לסקירה הספרותית שהצגתם במבוא, ובנוסף, תעמדו על מגבלות המחקר ועל המלצות למחקרים עתידיים בנושא. פולי יוכל לסייע גם כאן בניסוחים מחדש ושכתוב ככל שתבקשו.
  6. בפרק הסיכום, בו תציגו בקצרה את שעבדתם עליו בשלבים הקודמים. גם כאן פולי יכול לסייע. בסוג התוכן ליצירה בחרו תמצות/קיצור טקסט. תוכלו להזין חלקים מהעבודה ולהורות לפולי לכתוב סיכום על בסיס הטקסט.
  7. כתיבת הביבליוגרפיה בעבודה היא שלב מעט סיזיפי. צריך לזכור להקפיד על כללי הציטוט הנכון. אם תבקשו מפולי, תוכלו בסוג התוכן ליצירה לבחור באפשרות של משימת כתיבה כללית. הוסיפו במאגר מידע את הקישורים הרלוונטים למאמרים עליהם הסתמכתם ותנו הוראה לפולי להוציא מפרק הסקירה הספרותית את פרטי המאמרים לפי כללי כתיבת הביבליוגרפיה.
  8. כתיבת תוכן העניינים. אמנם כאשר תגישו את העבודה, תוכן העניינים וראשי הפרקים יופיעו בהתחלה, אבל למעשה זהו אחד השלבים האחרונים בכתיבת עבודה אקדמית. בסוג התוכן ליצירה בחרו ראשי פרקים/תוכן עניינים.

לסיכום

פולי יכול לסייע לכם לכתוב עבודות אקדמיות באמצעות יכולות ה-AI בעברית, בכל שלבי העבודה. כך תוכלו לייעל את תהליך העבודה ולא פחות חשוב, להגיש עבודה מקורית בלי חשש להפרת זכויות של חוקרים אחרים. חשוב להדגיש כי פולי לא עושה את עבודת המחקר במקומכם, אבל בהחלט חוסך לכם לא מעט שעות עבודה. בנוסף, דרישות מרצים בנוגע לאופן הגשת העבודה יכולה להשתנות מעט, אנחנו הצגנו כאן פורמט בסיסי שרוב מרכיביו הן חובה  בהגשת עבודות אקדמיות ובכתיבת סמינריונים.

המאמר נכתב על ידי פולי ובעריכת הצוות

נסו את פולי עכשיו

רוצים לראות את פולי בפעולה?

הצטרפו לאלפי לקוחות שכבר חוסכים למעלה מ-6 שעות שבועיות של יצירת תוכן על ידי שימוש בפולי